Hoe kunnen digitale diensten jouw product verrijken? Ontdek het aan de hand van 12 concrete cases. 
Met de komst van nieuwe technologieën komen heel wat nieuwe mogelijkheden. Steeds meer fabrikanten ontwerpen geconnecteerde, ‘slimme’ producten vergezeld van digitale diensten die hen helpen klanten nog beter ten dienste te staan en lange termijnrelaties op te bouwen. Deze digitale diensten, verbonden met fysieke producten, noemt men ‘Digitale servitisatie’. Leer er meer over in ons casebook.


Digitale servitisatie in jouw business model

1. Nood aan nieuwe skills
Om nieuwe technologieën te kunnen omarmen, heb je natuurlijk de juiste mensen nodig om deze te ontwikkelen en onderhouden. De kans bestaat dus dat je de expertise binnen je bedrijf grondig moet uitbreiden.
2. Nood aan een nieuw business model 
Door het toevoegen van een digitale dienst aan een fysiek product zal een bedrijf vaak ook zijn bedrijfsmodel moeten aanpassen. Het bedrijfsmodel verandert van een éénmalige verkoop in een continue dienstverlening, met heel andere uitdagingen voor elke afdeling van het bedrijf.
Laat je inspireren & waag de stap
Vele bedrijven weten niet hoe ze hiermee moeten omgaan en durven de stap niet te wagen, met het risico dat ze grote kansen mislopen. Dit noemen we Smart Product Paralysis’. Nochtans zijn er ontelbare succesverhalen te vinden die aantonen dat, mits de juiste aanpak, digitale servitsatie voor grote groei kan zorgen. Laat je inspireren door deze 12 cases van bedrijven die met Sirris een weg zochten in de veelheid aan mogelijkheden van digitale productinnovatie.

Succesverhalen

Certis waagde de stap naar digitale productinnovatie met de hulp van Sirris


"Voor Certis vonden de belangrijkste veranderingen plaats op commercieel vlak. Verkopers die gewend waren technisch materiaal, machines en verbruiksgoederen te verkopen, werden plots geconfronteerd met de verkoop van diensten." - Certis

Succesverhalen

Renson waagde de stap naar digitale productinnovatie met de hulp van Sirris


"Het is één ding om de technische uitdagingen op te lossen, het is iets anders om ervoor te zorgen dat we deze oplossingen op de markt kunnen brengen. Om dit te bereiken is er een zich uitbreidende digitale transformatiegolf gaande door de organisatie.'"- Renson

Succesverhalen

June Energy waagde de stap naar digitale productinnovatie met de hulp van Sirris


"Terwijl de invoering van slimme meters betekent dat veel onbenutte gegevens beschikbaar komen, veranderen consumenten ook hun mentaliteit in de richting van groenere energiebronnen en hebben zij behoefte aan advies over energiegerelateerde keuzes. Deze factoren vormen samen een sterke beweegreden voor een datagedreven energieplatform." - June Energy

Hoe kunnen we u ondersteunen?

Vragen? Neem contact op met ons! Onze Digital Transformation Ambassador, Ludwig de Locht, helpt u graag verder.